Noua generaţie creşte alături de internet, calculatoare şi tablete, într-un sistem de învățământ învechit şi rigid. De aceea, dezvoltarea psihologică, culturală şi socială a tinerilor trebuie adaptată noii societăți create, fără însă a le afecta dezvoltarea competenţelor sociale şi interpersonale, gândirea logică şi creativă.

Copii şi adulţi, deopotrivă, suntem nevoiţi să asimilăm un volum din ce în ce mai mare de informaţie, ca să fim competitivi, să creăm sau să devenim oameni de succes. Din păcate, şcoala nu ne învaţă şi cum să învăţăm, ca instrument esențial fără de care învăţarea permanentă nu poate exista. Prin urmare, când procesul învăţării se desfăşoară spontan, haotic sau la întâmplare rezultatele sunt scăzute şi de slabă calitate.

Parinti, cadre didactice, studenti si oricare alte persoane interesate sunt asteptate pe data de 16 mai, la Bucuresti sa participe la un eveniment unic pe tema educatiei. Conferinta si Workshop-ul „Invata CUM sa Inveti” va dezbate actualul sistem de invatamant invechit si rigid, care nu poate pregati noi generatii in contextul actualei societati si ceea ce trebuie facut ca parinte si profesor pentru a schimba mentalitati. Evenimentul ofera posibilitatea de a regandi aspectele legate de scoala si de a gasi solutii pentru a trece mai usor peste aceste provocari inerente din viata copiilor, a parintilor si a cadrelor didactice.

Profesorul Solomon Marcus va fi prezent la conferinta si va vorbi, printre altele, despre: ignorarea nevoilor si drepturilor fundamentale ale copilului si adolescentului, ignorarea imperativelor societatii globalizate actuale, incapacitatea educarii unui comportament bazat pe valori umane, persistenta unor programe de invatamant peste care s-a asezat de mult rugina si care rateaza cele mai spectaculoase evenimente ale istoriei stiintei din ultimii 150 de ani, manuale in mare parte plictisitoare, neatractive, uneori neinteligibile.

„Şcoala si modul in care abordam invatarea reprezinta una dintre cele mai spinoase probleme din viata parintilor care au copii incepand cu scoala primara si terminand cu liceul. Sunt multi parinti care sufera de stresul notelor, al examenelor, a problemelor de la scoala cel puţin la fel de mult ca ai lor copii”, a declarat Delia Lungu, psiholog si speaker al evenimentului.

„Avem nevoie de un mod de predare configurat pe caracteristicile grupei/clasei si de implicarea volitiva a elevului/studentului; de capacitati (umane si pedagogice) multiple (nu doar de diplome si certificari formale) si elevi/studenti motivati prin incitare/atragere si nu prin obligare. Educatia si instruirea sunt eficiente atunci cand elevul sau studentul intelege si invata concomitent cu actiunea profesorului de a preda ca si cum ar fi unul dintre elevi si ar invata si el pentru prima oara”, a declarat Petru Ionescu Caibulea, lector universitar si speaker al evenimentului.

„Elevii au nevoie de sprijin pentru integrarea diverselor lor experiente de invatare si chiar si de viata, iar profesorul ii poate ajuta sa inteleaga utilitatea invatarii, nu doar in contextul disciplinei de studiu, ci si la alte discipline, si dincolo de scoala sa achizitioneze si aplice metode si tehnici variate de invatare, sa constientizeze, planifice, monitorizeze, evalueze si autoregleze propriul proces de invatare; sa dobandeasca incredere in propriul potential de invatare si sa se automotiveze in procesul invatarii orientate spre scop”, a declarat Nicoleta Bercu, cercetator in stiintele educatiei si speaker in cadrul conferintei.

Conferinta este organizata de agentia de PR, Concord Communication. Mai multe detalii despre program, conditii de acces si speakerii invitati, gasiti accesand: www.concordcom.ro.